Jděte přímo na: Obsah
Anděl strážný

Kontaktní informace

Adresa

Fügnerovo náměstí 1808/3
Praha 2
12000
Česká Republika, Praha

Telefon

+420800603030

E-mailová adresa

poptavka@andelstrazny.eu

Webová stránka

http://www.andelstrazny.eu

 

Anděl strážný

Jistota a bezpečí v každé chvíli.
Potřebujete se postarat o své starší rodinné příslušníky nebo sami potřebujete pomoc? Stačí nám zavolat a poradíme vám!

Ostatní

  Ostatní

Anděl strážný z.ú. je registrovanou sociální službou, která poskytuje tísňovou péči v rámci celé České republiky. Služba je určena pro seniory, lidi v domácí zdravotní péči nebo pro lidi se zdravotním znevýhodněním. Poskytuje nepřetržitou pomoc a spojení díky mobilním monitorovacím zařízením, které klientům zapůjčuje. Vyjma toho nabízí další doplňkové služby jako např. povídavou linku, pravidelné připomínání léků, ověřování zdrav. stavu a další.

Tísňová péče

Zajišťujeme pomoc v krizových situacích prostřednictvím mobilního monitorovacího zařízení s SOS tlačítkem. Toto zařízení je napojeno na dispečink Anděla Strážného, který je klientům k dispozici 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ten je schopen jim zajistit nebo zprostředkovat neodkladnou pomoc v případě náhlého ohrožení zdravotního stavu nebo života. Zařízení umí detekovat pády klienta díky automatické detekci, která upozorní pult tísňové péče na vážný pád klienta - na základě toho naše dispečerka ověřuje, zda je vše v pořádku a klientovi volá na zařízení. Zařízení dále také umí určit přesnou polohu klienta přes GPS lokalizaci nebo upozornit, pokud se klient delší dobu nehýbe. Součástí služby jsou i různé doprovodné služby, které nastavujeme na míru (připomínání léků, ověřování zdrav. stavu nebo povidavou linku, kde si s námi naši klienti povídají a pomáháme jim od pocitu osamění).

Co přinese služba klientovi a jeho rodině?

  • Bezpečí a podporu plnohodnotného života ve stáří.
  • Oddálení přechodu do pobytových zařízení (domovy seniorů, pečovatelské domy, LDN)
  • Nepřetržitou jistotu, že blízký je v pořádku.

Jak zřídit službu?

Kontaktujte naší bezplatnou linku 800 603 030, řekněte nám svůj problém a jak rychle jej potřebujete vyřešit. Naše sociální pracovnice s vámi probere vše potřebné a domluvíte si osobní návštěvu u vás doma. Na osobní schůzce sociální pracovnice zjistí, zda je pro vás služba vhodná. Pokud ano, nastaví se služba tísňové péče podle vašich individuálních potřeb a společně vyberete jedno ze tří zařízení, které nejvíce odpovídá vašim požadavkům a vaší aktuální situaci. Zařízení se otestuje a vysvětlí se vám jeho funkce. Budou s vámi sepsány požadované dokumenty k poskytované službě.  Spustí se první měsíc služby, který je tzv. adaptační a je zdarma. Během tohoto období, si zařízení vyzkoušíte a se sociální pracovnicí „doladíte“ službu přesně na míru tak, aby vám co nejvíce vyhovovala. Před uplynutím adaptační doby se s vámi znovu spojí sociální pracovnice a bude zjišťovat, zda chcete službu využívat i nadále. Pokud ano, domluvíte si druhou schůzku, během které budete společně sestavovat Individuální plán péče.

Zařízení tísňové péče pomáhá řešit i komplikované životní situace v klientově přirozeném prostředí doma i venku, bez nutnosti trvalého dohledu druhé osoby či odchodu klienta do zařízení s celodenní péčí. Klient má možnost pomocí speciálního zařízení s komunikační jednotkou a SOS tlačítkem připojeným nepřetržitě na dispečink tísňové péče kdykoliv přivolat pomoc Anděla Strážného.

Povídavá linka

  • Eliminuje pocity osamění díky plánovaným a připravovaným hovorům na míru.
  • Klienti si tak může popovídat o tom co má na srdci a co mají rádi.
  • Někteří klienti mají rádi hádanky, další povídání o historii nebo si mohou jen tak popovídat, sdělit co je trápí nebo naopak z čeho mají radost, což řada klientů velmi ráda využívá.

Jak Povídavá linka funguje?

Klient jednoduše zmáčkne SOS tlačítko na svém monitorovacím zařízení a naše dispečerka ho přepojí na Povídavou linku někteří klienti jsou domluvení na pravidelném volání v určitou hodinu. Dispečerka Povídavé linky volá v předem smluvený čas klientovi na monitorovací zařízení a věnuje se mu cca 15 minut. Pravidelné volání si klienti sjednávají v pracovních dnech v časech od 8 do 17 hodin.

Za tuto doplňkovou službu se nehradí nic navíc

Pomoc s vyhledáváním návazných sociálních služeb

K tomu, aby senior mohl zůstat žít doma, je mnohdy potřeba souběh různých sociálních a zdravotních služeb. Vyznat se v tom, co jaká služba poskytuje, může být někdy matoucí. V tomto případě může terénní sociální pracovnice pomoci klientovi na základě jeho potřeb najít tu správnou sociální službu, která působí v místě jeho bydliště.

Tyto sociální služby mohou zajistit nákup, běžný úklid, pomoc s přípravou jídla nebo osobní hygienou. Pomoc s vyhledáváním kontaktů na služby určené pro širokou veřejnost. Pokud potřebuje klient k lékaři a bez dopomoci druhé osoby by to nezvládl, terénní sociální pracovnice mu může zprostředkovat kontakt (nejčastěji předat telefonní číslo) na dopravu pro seniory či ZTP, která je pro něj po finanční stránce nejvýhodnější. V případě, že zájemce o službu či klient nemá dostatek financí na úhradu za službu, terénní sociální pracovnice může pomoci s kontaktováním nadace, která by službu hradila. Následně s terénní sociální pracovnicí vyplní zájemce/klient veškeré náležitosti potřebné k podání žádosti o finanční dar.

Pomoc s podáním žádosti o příspěvek na péči

Terénní sociální pracovnice může pomoci klientovi s vyplněním žádosti. Vysvětlí mu, jaké veškeré náležitosti musí žádost obsahovat a jak bude vše probíhat. Klientovi může také pomoci s podáním odvolání v případě neuznání nároku na péči.

Pravidelná kontrola zdravotního stavu

Pokud si klient není jistý, že v krizové situaci dokáže zmáčknout SOS tlačítko na monitorovacím zařízení, může se s terénní sociální pracovnicí domluvit na jeho pravidelné kontrole zdravotního stavu. Ta spočívá v tom, že dispečerka Anděla Strážného bude klientovi ve smluvené časy volat na monitorovací zařízení a ptát se, zda je klient v pořádku a zda něco nepotřebuje. Volání můžeme opakovat i několikrát denně podle přání klienta.

Připomínání léků a dalších událostí

Zapomínáme všichni a s věkem toto riziko stoupá. Naši klienti si mohou být jistí, že na nic nezapomenou. Stačí se domluvit s terénní sociální pracovnicí, co člověk potřebuje připomínat. Většině našim klientům připomínáme, že si mají vzít léky. Podle potřeby klienta dispečerka volá několikrát denně na monitorovací zařízení a připomene mu, že si má vzít lék, napít se, večer zamknout dům nebo vypnout elektrické spotřebiče.

Seniorská obálka

Jde o kartu, na které senioři (i za pomoci příbuzných nebo svého praktického lékaře) vyplní základní údaje o svých alergiích, nemocech, lécích (včetně dávkování) a kontakty na své blízké osoby a praktického lékaře. Údaje by měly být umístěny na viditelném místě v bytě nebo domě – na dveřích lednice nebo vnitřní straně vchodových dveří. Formulář Seniorské obálky, který zná záchranná služba v rámci celé ČR, má sociální pracovnice vytištěný s sebou a klient ho může využít jako velice cennou pomoc pro případ naléhavé situace, kdy bude potřebovat pomoc záchranné služby. V případě, že dojde ke krizové situaci, kdy je potřeba výjezdu záchranné služby, a klient má vyplněnou seniorskou obálku, tak tuto informaci společně s jejím umístěním, sděluje dispečer Anděla Strážného záchrannému týmu. Obvyklým místem je magnetem připevněný formulář na lednici nebo v průhledném obalu na vnitřní straně vchodových dveří.