Odpovědi na nejčastější otázky v době koronavirové

Odpovědi na nejčastější otázky v době koronavirové

Ve spolupráci s Nadací Krása pomoci jsme odpověděli na nejčastější otázky v době koronavirové.

Odpovědi na nejčastější otázky v době koronavirové

Přijímají LDN nové pacienty?

Do léčeben dlouhodobě nemocných jsou v současnosti přijímáni pouze pacienti z akutních lůžek nemocnic s negativními testy na covid-19. Z domácího prostředí pacienty nepřijímají.
 

Vztahují se výhody k ošetřovnému i na seniory nebo jen na děti? 

Nárok na ošetřovné mají osoby, které pečují o osoby se sníženou soběstačností bez ohledu na věk. Ošetřovné se proto vztahuje na děti i seniory.


Může lékař poslat e-recept na jiné telefonní číslo, když si senior nemůže vyzvednout léky sám?

Po telefonické dohodě s lékařem je možné zaslat e-recept na jiné číslo, které mu pacient sdělí.
E-recept je možné i přeposlat a léky může vyzvednout někdo jiný.

 

Co když mám prošlý průkaz?

Ať už máte prošlý občanský průkaz nebo průkaz ZTP, po dobu nouzového režimu jsou i prošlé průkazy nadále platné. Nové budou vydávány až po skončení nouzového režimu.
 

Můžu si vzít příbuzného do domácí péče z domova pro seniory po dobu nouzového stavu? 

Příbuzného si domů vzít samozřejmě můžete. Pokud ale chcete mít stále pronajatý pokoj v daném ošetřovatelském zařízení, máte k němu i nadále platební povinnost. Pokud chcete ukončit služby domova pro seniory a nadále pečovat o blízkého doma, vyplňte formulář Oznámení o poskytovateli pomoci a odevzdejte ho na příslušném Úřadu práce.

 

Musím jít na úřad práce podat žádost o příspěvek na bydlení?

Pokud jste o příspěvek na bydlení žádali předchozí čtvrtletí a bylo vám přiznáno, automaticky se vám prodlužuje i na nadcházející čtvrtletí. Není nutné na Úřadě práce cokoliv dokládat.

 

Jak vyřídím záležitosti na úřadu práce? 

  1. ÚŘEDNÍ HODINY

Úřady nyní fungují v nouzovém režimu a vyřizují pouze neodkladné záležitosti. Úřední hodiny jsou stanovené na pondělí 9–12 hodin a na středu 9–12 hodin. Úřední hodiny se mohou lišit podle vývoje situace. Aktuální informace najdete na webu konkrétního Úřadu práce. Osobní jednání je možné pouze po předchozí e-mailové nebo telefonické domluvě.

 

  1. ŽÁDOSTI A DALŠÍ DOKUMENTY

Všechny dokumenty naleznete on-line na webu Ministerstva práce a sociálních věcí v sekci Formuláře. Nejčastější žádosti naleznete zde:

 

  1. ODEVZDÁNÍ ŽÁDOSTÍ A DALŠÍCH DOKUMENTŮ

Vyplněné dokumenty lze doručit několika způsoby:

  • Poslat poštou na adresu vašeho Úřadu práce.
  • Vložit do schránky daného úřadu práce umístěné u vchodu.
  • Poslat přes datovou schránku, ideálně uveďte i jméno zaměstnance, kterému dokument směřujete.
  • Poslat e-mailem a nezapomeňte uvést své kontaktní údaje pro případné zpětné kontaktování pracovníkem.

 

  1. KONTAKTNÍ INFORMACE

V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na:

  • call centrum, tel.: 844 844 803, callcentrum@mpsv.cz
  • konkrétní Úřad práce vyhledáte na: www.uradprace.cz, email: podatelna@uradprace.cz